Aktualności

7 października 2024

FM MOBILE - Powiadomienie o zmianach w umowie dla abonentów

Szanowni Państwo,

Nowe Prawo komunikacji elektronicznej (PKE) zmienia zasady, na jakich przedsiębiorcy telekomunikacyjni świadczą usługi, np. Internetu, telefonii czy telewizji. Mamy obowiązek dostosowania warunków Państwa umowy do nowych przepisów. Zmiany nie skutkują podwyżką opłat.

Poniżej znajdą Państwo zwięzły opis wprowadzanych zmian. Dokładna treść wprowadzanych postanowień znajduje się w Załączniku nr 1.

Jeżeli zgadzają się Państwo na zmiany, nic nie trzeba robić – zmienione warunki wejdą w życie w dniu 10.11.2024 r. bez konieczności podpisywania jakichkolwiek dokumentów. W braku zgody na wprowadzenie poniższych zmian, mogą Państwo rozwiązać umowę. Szczegółowe informacje o trybie i skutkach rozwiązania umowy przedstawiliśmy na końcu pisma.

Niezależnie od rodzaju zawartej umowy:

1)       Zmieniamy istniejące w Państwa umowie postanowienia regulujące zasady jednostronnej zmiany umowy przez Dostawcę. Według nowych zasad, będziemy mogli wprowadzać w umowie zmiany konieczne z powodu zmiany przepisów prawa lub wydania decyzji Prezesa UKE, a także zmiany wyłącznie dla Państwa korzystne lub mające wyłącznie charakter administracyjny. Powyższe zmiany będziemy mogli zastosować zarówno w umowie na czas określony, jak i nieokreślony, pod warunkiem powiadomienia o nich z odpowiednim wyprzedzeniem zgodnie z przepisami prawa. Wypowiedzenie przez Państwa umowy z tego powodu będzie wiązało się z koniecznością zapłaty odszkodowania lub zwrotu ulg.

2)       Wprowadzamy zmianę, zgodnie z którą udostępnianie sieci użytkownikom końcowym za pomocą lokalnej sieci radiowej nie stanowi naruszenia umowy.

Jeżeli korzystają Państwo z oferty „na kartę”:

3)       Zmieniamy zasady zwrotu niewykorzystanych środków w przypadku zmiany dostawcy (przeniesienia numeru) lub wygaśnięcia ważności konta. Główne zmiany to:

  1. Wydłużenie terminu złożenia wniosku do 6 m-cy,
  2. Uproszczenie treści wniosku o zwrot środków, który może być ograniczony do podania numeru rachunku bankowego lub rachunku w spółdzielczej kasie oszczędnościowo – kredytowej, na które ma nastąpić zwrot. Wniosek może być dodatkowo złożony telefonicznie oraz poprzez SMS.
  3. Zmieniamy definicję utraty ważności konta, która będzie rozumiana jako utrata możliwości wykonywania połączeń wychodzących.

4)       Zmieniamy zasady udostępniania podstawowego wykazu wykonanych usług, precyzując, że udostępniany jest on bez opłat.

Jeżeli korzystają Państwo z oferty „na abonament”:

5)       Wprowadzamy zmiany w procedurze odłączania usług w przypadku zalegania przez Państwa z płatnościami. W przypadku wystąpienia zaległości, w pierwszej kolejności dokonamy ograniczenia świadczenia usługi (tj. ograniczymy możliwość wykonywania połączeń wychodzących lub transmisji danych), a w przypadku usług gdzie takie ograniczenie nie będzie możliwe – zawieszenia ich świadczenia. Powyższe działania poprzedzone zostaną odpowiednimi powiadomieniami i wyznaczeniem stosownych terminów na zapłatę. Po dokonaniu powyższych działań, jeżeli w dalszym ciągu nie zostaną uiszczone zaległości, dokonamy zawieszenia świadczenia usługi (jeżeli wcześniej została ograniczona), a w końcu rozwiązania umowy (jeżeli wcześniej usługa została już zawieszona). Działania powyższe wstrzymamy w okresie rozpatrywania reklamacji (jeżeli zostanie złożona), pod warunkiem zapłaty bezspornych należności. Powyższe zasady nie znajdą zastosowania, jeżeli opóźnienia w zapłacie opłat za świadczoną usługę będą uporczywe. W takim wypadku zastosowanie znajdzie uproszczona procedura, zgodnie z którą dokonamy zawieszenia świadczenia usługi po 14 dniach od bezskutecznego powiadomienia o obowiązku zapłaty.

Jeżeli są Państwo Konsumentami (w rozumieniu naszych umów i regulaminów), niebędącymi jednocześnie przedsiębiorcami:

6)       Wprowadzamy możliwość rozwiązania umowy w przypadku występowania po naszej stronie znaczących, stałych lub częstych rozbieżności między rzeczywistym wykonaniem usług a warunkami określonymi w umowie (np. w zakresie jakości usług). Rozwiązanie umowy następuje w takim wypadku bez ponoszenia dodatkowych opłat, w tym zwrotu ulg. Zmiany te nie dotyczą usługi dostępu do Internetu, chyba że jest świadczona w ramach oferty wiązanej w rozumieniu art. 305 ust. 1 PKE. Skorzystanie z powyższego prawa rozwiązania umowy wymaga wyczerpania postepowania reklamacyjnego. W przypadku ofert wiązanych, konsumenci mogą skorzystać z powyższego prawa w odniesieniu do całej umowy.

Dodatkowo, niezależnie od powyższych zmian, wszystkie dotychczasowe odwołania w treści wzorców do przepisów ustawy Prawo telekomunikacyjne będą uważane za odwołania do odpowiadających im lub regulujących daną kwestię przepisów Prawa komunikacji elektronicznej.

Prawo i konsekwencje wypowiedzenia Umowy

W braku zgody na wprowadzenie powyższych zmian, mogą Państwo rozwiązać umowę. W związku z faktem, że zmiany warunków umowy wynikają ze zmiany przepisów prawa, rozwiązanie umowy zawartej na czas określony (w tym będącej jeszcze w okresie promocyjnym) wiązać się będzie z obowiązkiem zwrotu wartości ulg udzielonych przy zawarciu umowy. Wysokość tego roszczenia nie może przekroczyć wartości ulgi pomniejszonej o proporcjonalną jej wartość za okres od dnia zawarcia umowy do dnia jej rozwiązania. Oświadczenie o rozwiązaniu umowy należy doręczyć nam do dnia wejścia w życie zmian, tj. do 10.11.2024 r.

W przypadku umów zawartych przed dniem 1.01.2023 r. numeracja zmienianych postanowień umów i regulaminów, podana w powyższej tabeli, może się różnić od tej występującej we wzorcach otrzymanych przez Państwa przy zawarciu umowy. W takim wypadku jednak przyjąć należy, że postanowienia o treści wskazanej w tabeli zmieniają lub zastępują postanowienia wiążących Państwa wzorców w zakresie, w jakim wzorce te regulują powyższe kwestie. Zamiarem FM Mobile jest dostosowanie wszystkich obowiązujących umów zgodnie z założeniami Prawa komunikacji elektronicznej, tak jak opisano to w piśmie przewodnim. W przypadku powstania jakichkolwiek wątpliwości w tym zakresie, wszelkie ewentualne spory lub reklamacje FM Mobile zobowiązuje się rozstrzygać zgodnie z nowymi przepisami prawa.

W przypadku umów zawartych przed dniem 1.01.2023 r. numeracja zmienianych postanowień umów i regulaminów, podana w powyższej tabeli, może się różnić od tej występującej we wzorcach otrzymanych przez Państwa przy zawarciu umowy. W takim wypadku jednak przyjąć należy, że postanowienia o treści wskazanej w tabeli zmieniają lub zastępują postanowienia wiążących Państwa wzorców w zakresie, w jakim wzorce te regulują powyższe kwestie. Zamiarem FM Mobile jest dostosowanie wszystkich obowiązujących umów zgodnie z założeniami Prawa komunikacji elektronicznej, tak jak opisano to w piśmie przewodnim. W przypadku powstania jakichkolwiek wątpliwości w tym zakresie, wszelkie ewentualne spory lub reklamacje FM Mobile zobowiązuje się rozstrzygać zgodnie z nowymi przepisami prawa.

W przypadku umów zawartych przed dniem 1.01.2023 r. numeracja zmienianych postanowień umów i regulaminów, podana w powyższej tabeli, może się różnić od tej występującej we wzorcach otrzymanych przez Państwa przy zawarciu umowy. W takim wypadku jednak przyjąć należy, że postanowienia o treści wskazanej w tabeli zmieniają lub zastępują postanowienia wiążących Państwa wzorców w zakresie, w jakim wzorce te regulują powyższe kwestie. Zamiarem FM Mobile jest dostosowanie wszystkich obowiązujących umów zgodnie z założeniami Prawa komunikacji elektronicznej, tak jak opisano to w piśmie przewodnim. W przypadku powstania jakichkolwiek wątpliwości w tym zakresie, wszelkie ewentualne spory lub reklamacje FM Mobile zobowiązuje się rozstrzygać zgodnie z nowymi przepisami prawa.

Pozdrawiamy

Zespół FM MOBILE