Karta eSIM nazywana także profilem eSIM, to nic innego jak cyfrowy odpowiednik karty SIM. Dzięki eSIM możesz korzystać z usług telekomunikacyjnych tak jak w przypadku zwykłej karty. Jest ona pobierana przez Internet i zapisywana w postaci specjalnego profilu na urządzeniu, które obsługuje technologię eSIM. Odbywa się to poprzez zeskanowanie specjalnego kodu QR wysłanego przez FM MOBILE w formie wiadomości e-mail. Uzyskasz go dzwoniąc na BOK pod numer 727 900 900. Pamiętaj, że nie każdy telefon ma możliwość instalacji karty eSIM, dlatego sprawdź wcześniej czy Twoje urządzenie pozwala na instalację cyfrowej karty. Zrobisz to w specyfikacji urządzenia udostępnianej przez producenta.
Sprawdź, czy Twój telefon ma dostęp do Internetu. Możesz połączyć się z siecią poprzez Wi-Fi lub z innej aktywnej karty w telefonie. Aby aktywować kartę eSIM wybierz jeden z dwóch sposobów.
Pierwszym z nich jest zeskanowanie otrzymanego kod QR - większość urządzeń pozwala na zeskanowanie kodu z poziomu aparat telefonicznego. Możesz otworzyć kod QR na innym urządzeniu w celu jego zeskanowania urządzeniem, na którym chcesz zaistalować kartę eSIM.
Drugim - ręczna aktywacja z wpisaniem otrzymanego kodu aktywacyjnego. Aby to zrobić w ustawieniach telefonu wybierz opcję (w zależności od modelu telefonu mogą występować niewielkie różnice):
Dla telefonów z Androidem: Ustawienia / Sieć komórkowa / Zarządzanie kartami SIM / Dodaj kartę eSIM;
Dla telefonów z iOS (Apple iPhone): Ustawienia / sieć komórkowa / Dodaj plan sieci komórkowej;
Dla urządzeń z Windows: Sieć i Internet / Komórkowe / Profile kart eSIM / Dodaj profil karty eSIM od operatora komórkowego / Dodaj profil
Wpisz kod autoryzujący - jest nim kod PIN, który wysyłany jest wraz z kodem QR.
Pamiętaj, że trzykrotne błędne wpisanie kodu autoryzacyjnego spowoduje blokadę profilu (karty eSIM) i konieczność jego wymiany.
Profil z kartą eSIM został dodany do Twojego telefonu. Jeśli połączenie z siecią FM MOBILE nie jest możliwe, uruchom ponownie swoje urządzenie.
Z kart eSIM może skorzystać każdy Abonent FM MOBILE - w tym także w ofercie Na Kartę.
Pierwsze przygotowanie profilu eSIM, czyli wymiana fizycznej karty na Kartę eSIM jest płatna i jej koszt określony jest w Cenniku dla Kart eSIM. Z kolei wymiana profilu eSIM, czyli wymiana Karty eSIM na kartę eSIM jest bezpłatna dla pierwszych trzech zleceń wymiany takiej Karty eSIM w jednym okresie rozliczeniowym (dla Abonentów korzystających z ofert na abonament) lub w jednym miesiącu kalendarzowym (dla Abonentów korzystających z ofert na Kartę. Każde kolejna wymiana eSIM ponad ten limit jest płatna i jej koszt określony jest w Cenniku dla Kart eSIM.
Zgłoszenie na wystawienie karty eSIM dokomujemy poprzez kontakt z BOK pod numerem 727 900 900.
Technologia eSIM obsługiwana w sieci FM MOBILE jest zgodna z specyfikacją GSMA, więc także wszystkie telefony zgodne z tą specyfikacją powinny działać z eSIMem od FM MOBILE. Przykładowe model telefonów z eSIM to: Samsung Galaxy S20, Samsung Galaxy S21, Samsung Galaxy Note 20, Huawei P40, iPhone 11, iPhone 12. Informacja o obsłudze technologii przez poszczególne modele znajduje w opisie telefonów na naszej stronie.
W obecnej chwili nie jest to możliwe. Nie posiadamy w ofercie również modemów obsługujących technologię eSIM.
Nie, ponieważ ze względów bezpieczeństwa poprawne zainstalowanie profilu sprawia, że nie można go już ponownie wykorzystać. W przypadku chęci skorzystania z numeru na innym telefonie, należy wymienić kartę eSIM. W przypadku usunięcia profilu, musisz uzyskać nową kartę eSIM kontaktując się z BOK (727 900 900)
Technologia eSIM w sieci FM MOBILE jest kompatybilna z zegarkami: Huawei Watch 3 Active, Huawei Watch 3 Pro Elite, Samsung Galaxy Watch 5 44mm LTE, Samsung Galaxy Watch 5 40mm LTE, Samsung Galaxy Watch 5 PRO 45mm LTE, Samsung Galaxy Watch 4 classic 42mm LTESamsung Galaxy Watch 4 LTE 44mm, Samsung Galaxy Watch 4 LTE 40mm, Samsung Galaxy Watch 4 classic 46mm LTE. Lista urządzeń jest stale poszerzana o kolejne modele. Jednocześnie przypominamy, że karta eSIM z danym numerem może być aktywowana tylko na jednym urządzeniu.
Telefony pozwalają na wgranie kilku profili eSIM (dokładna liczba zależy to od modelu telefonu i typu profilu) jednak w danym momencie aktywny może być tylko jeden. Możesz przełączać się pomiędzy profilami w ustawieniach telefonu.
To identyczna sytuacja, jakby wyjąć kartę fizyczną z telefonu i włożyć ją do szuflady. W każdej chwili można profil ponownie aktywować, tak jak można włożyć kartę do telefonu. Niektóre modele telefonów wymagają, aby przynajmniej jedna karta w telefonie była aktywna. Pamiętaj, że dezaktywacja profilu nie oznacza dezaktywacji usług na tej karcie i nie zwalnia z opłat wynikających z obowiązującej z operatorem umowy.
Odpowiednikiem usunięcia profilu eSIM jest uszkodzenie karty fizycznej. Taki profil nie może już być ponownie zainstalowany, tak jak na uszkodzonej karcie nie uruchomią się usługi telekomunikacyjne. Profil eSIM możesz usunąć z telefonu w ustawieniach sieci komórkowej telefonu. Usunięcie profilu oznacza, że aby korzystać ponownie z usług na danym numerze telefonu, musisz zlecić wymianę na nową kartę eSIM. Możesz to zrobić wyłącznie w kontaktując się z BOK. Pamiętaj, że usunięcie profilu nie oznacza dezaktywacji usług na tej karcie i nie zwalnia z opłat wynikających z obowiązującej z operatorem umowy.
Kod potwierdzający profil eSIM jest taki sam, jak otrzymany wraz z kodem QR kod PIN. Jest on wymagany tylko 1 raz przy pobieraniu profilu. Natomiast czy kod PIN będzie wymagany także przy każdorazowym uruchamianiu telefonu zależy od otrzymanej karty (może ona fabrycznie wymagać podania PIN każdarazowo) oraz preferencji użytkownika (w ustawieniach telefonu można zadecydować, czy podanie PIN ma być wymagane).