Konfiguracja modemu
Na przykładzie urządzenia HUAWEI E3372 LTE w taryfie netFM free w sieci FM GROUP Mobile
1. Włóż kartę SIM do modemu zgodnie z informacją podaną w instrukcji obsługi urządzenia.
2. Podłącz urządzenie do wolnego portu USB w swoim komputerze. Po wykryciu modemu kliknij na Uruchom: AutoRun.exe.
3. Zostanie uruchomiona instalacja sterowników dla Twojego urządzenia.
4. Po pomyślnym zakończeniu procesu instalacji zostanie otworzona domyślna przeglądarka internetowa z panelem do zarządzania modemem (adres w przeglądarce: 192.168.8.1). Kliknij w nim na zakładkę Ustawienia.
Uwaga:
Przy pierwszym uruchomieniu zostaniesz poproszona/poproszony o podanie numeru PIN, który znajduje się na ramce karty SIM.
5. W zakładce Ustawienia z menu po lewej stronie okna wybierz Zarządzanie profilami. Domyślnym profilem jest profil o nazwie Plus. W tym miejscu kliknij na przycisk Nowy profil, aby wprowadzić ustawienia dla FM Group Mobile.
6. W polu Nazwa profilu wprowadź FM Group Mobile (może być inna dowolna nazwa), a w polu APN wpisz www.fmgmobile.pl i kliknij na przycisk Zapisz.
7. Z listy rozwijalnej przy nazwie profilu wybierz FM Group Mobile (w przypadku innej nazwy wybrać tą, którą wprowadzono).
8. W celu ustawienia profilu FM Group Mobile, jako domyślny profil kliknij na przycisk Zastosuj. Następnie wróć na zakładkę Strona główna.
9. Kliknij na przycisk Połącz, aby ustanowić połączenie.
10. Jeżeli w danej chwili nie chcesz korzystać z połączenia kliknij na przycisk Rozłącz w panelu zarządzania.
Uwagi:
1. Powyższa instrukcja pomoże Ci skonfigurować Twój modem przy pierwszym jego użyciu. Zwróć uwagę, że powyższe czynności wykonasz tylko raz. Przy kolejnym podłączeniu modemu automatycznie otworzy się przeglądarka z panelem zarządzania, w którym wystarczy kliknąć na Połącz, a później na Rozłącz. Jeżeli z jakiegoś powodu przeglądarka nie zostanie uruchomiona automatycznie lub po rozłączeniu połączenia wyłączysz ją, postępuj w następujący sposób:
- Otwórz dowolną przeglądarkę.
- W polu adresu wpisz 192.168.8.1.
- Po chwili zostanie otworzony panel zarządzania.
2. Jeżeli po skonfigurowaniu nowego profilu połączenia urządzenie nie chce się połączyć z Internetem, spróbuj następujących kroków:
- Sprawdź wprowadzone dane w profilu. Zwróć szczególną uwagę na treść w polu APN – powinna być: www.fmgmobile.pl
- Jeżeli usługa nadal nie działa, odłącz modem od komputera i wyciągnij z niego kartę SIM. Włóż ją do dowolnego telefonu komórkowego bez blokady SIM-lock. Na klawiaturze wybierz kod *101*11*02# i naciśnij zieloną słuchawkę. Po krótkiej chwili otrzymasz wiadomość SMS z informacją o aktywowaniu transmisji danych GPRS.
- Włóż kartę z powrotem do modemu, podłącz go do komputera i nawiąż połączenie.
3. Jeżeli posiadasz urządzenie innego producenta lub otrzymałeś je od poprzedniego operatora, wówczas postępuj zgodnie z dołączoną do niego instrukcją obsługi. Pamiętaj tylko, aby poprawnie skonfigurować punkt dostępowy zgodnie z poniższymi danymi:
- Nazwa profilu: FM Group Mobile (może być inna dowolna nazwa)
- Nazwa użytkownika: pole pozostaje puste
- Hasło: pole pozostaje puste
- APN: www.fmgmobile.pl